zaterdag 20 juli 2013

Flapperdeflap!


De laatste vraag op het ATM-scherm van de Argentijnse flappentap was: Do you want a receipt?
Uiteraard wil je dat en je drukt: Yes.
Het antwoord flitst in groen op: This an invalid amount.
Invalid amount?
Nog eens geprobeerd met een ander, lager bedrag.
De tap wil maar niet flappen en houdt hardnekkig vast aan dit zinnetje.
We stapten de eerste dag na onze vlucht op de fiets vanuit onze B&B op 4 km van het vliegveld.
De 30 km naar het centrum is peanuts voor ons en we verwachtten een relaxed ritje. Intussen zouden we onderweg wat geld trekken.
Banken vind je overal. Ook langs onze entreeroute.
Opvallend was, dat er wel lange rijen voor de geldgleuven stonden, dus het werd zoeken.
De eerste bank met tap werd een tweede, de tweede een derde en de derde een vierde. Alle geldgleuven vertoonden: “invalid amount”.
De trip van 30 km werd 40 km en over die 40 deden we door het bankgebeuren ongeveer 6 uur…
Nu had Annelies al hulp van een bediende gehad, maar zonder resultaat.
De vierde poging besloot ik vol te houden. Een Engels sprekende bankmedewerker begon ijverig helpdesks te bellen en kwam geen stap verder. Ook een foutmelding leverde niks op. De geldgleuf bleef potdicht voor onze Rabo- en ING-passen.
Men besloot het ING-hoofdkantoor in Buenos Aires te bellen. Ik werd netjes te woord gestaan, maar ik moest volgens hen contact opnemen met Amsterdam.
Welnu, dat deed men en ik kreeg de 24-uurs alarmdienst in Nederland. Na de verplichte controle m.b.t. mijn identiteit haalde men alle gegevens door de molen.
Nee,….niets mis met de kaart. Hij zou het overal ter wereld moeten doen.
“Excuses voor het ongemak, meneer De Visser, wij kunnen niets meer voor u doen.”
Aldus de ING-Nederland en zonder één peso stapten we weer na anderhalf uur oponthoud op de fiets.
Nu hebben we ook nog wel een creditcard, maar je betaalt op het platteland geen kopje Columbiaans nat met een creditcard…
De volgende dag bleek één biljettengleuf in het centrum van Buenos tòch pesosjes te braken.

Alhoewel ons cashprobleem opgelost was, lieten we de ING er niet mee wegkomen. We stevenden naar het hoofdkantoor daar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten